Oldalak

2013. június 15., szombat

Én Vagyok a Jó Pásztor

Ján 10:14  Én vagyok a jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és engem [is] ismernek az enyéim,
Ján 10:16  Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból valók: azokat is elő kell hoznom, és hallgatnak majd az én szómra; és lészen egy akol [és] egy pásztor.


Luk 15:4  Melyik ember az közületek, akinek ha száz juha van, és egyet azok közül elveszt, nem hagyja ott a kilencvenkilencet a pusztában, és nem megy az elveszett után, mígnem megtalálja azt?
Luk 15:5  És ha megtalálta, felveti az ő vállára, örülvén.
Luk 15:6  És haza menvén, egybehívja barátait és szomszédait, mondván nekik: Örvendezzetek én velem, mert megtaláltam az én juhomat, amely elveszett vala.
Luk 15:7  Mondom néktek, hogy ily módon [nagyobb] öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilencvenkilenc igaz [ember]en, akinek nincs szüksége megtérésre.

Jézus Krisztus a jó pásztor. Senki más nem tud legeltetni. Senki más nem tudja adni azt, ami kell, amire szükségünk van.
Bizonyára látják azokat a természeti filmeket, amelyek az állatok életét mutatták be. Figyelem azokat a vadállatokat, amelyek a sztyeppén vannak. Nekik nincs pásztoruk, ők "szabadok". Figyeljük meg a zebrákat, antilopokat, bármilyen állatot, a fülük hegyes és állandóan hallgatóznak, milyen nesz jön feléjük. A szemük állandóan riadtan néz a messzeségbe, hogy mikor tűnik elő leopárd, gepárd vagy valamilyen ragadozó. Az orruk pedig állandóan a levegőt szimatolja, hogy a szél hoz-e feléjük vadállat szagot.
Nem tudom, látott-e valaki legelésző bárányokat? Ott ilyeneket nem látunk. Miért nem figyelnek a szagokra, hangokra? Azért, mert van pásztoruk, és elég, ha ő figyel. És a juhok, mintha tudnák, hogy ha Ő a mi pásztorunk, mi rábízhatjuk magunkat. Ő gondoz, vezet bennünket, gondoskodik rólunk. Mert gondja van reájuk.

És végül a jó pásztor beviszi az övéit. Nemcsak kihozza valahonnan, nemcsak vezeti, gondozza, ápolja egy életen keresztül, hanem azt olvassuk Ezékielnél: beviszi a saját földjükre. Mit jelent ez? Úgy értettem meg, hogy beviszi őket az otthonukba. Mit jelent számunkra az otthon? Azt jelenti: ahol jó lenni, ahol tárgyaim vannak, ahol elfoglalom magam, ahol szeretek lenni, mert békességben vagyok.
Tapasztaltam sokszor időseknél, hogy nem akarták otthagyni az otthonukat, hanem ott akartak meghalni, mert annyira szerették azt, ahol egy egész életen át éltek. Ezt jelenti számunkra az otthon, ahol igazán otthon vagyok. A jó Pásztor azt ígéri: otthont biztosít a számodra. Ez az otthon pedig Isten igéje szerint kettő. Tulajdonképpen egy, de mivel itt még testben vagyunk, ezért kettő: az egyik a gyülekezet közössége az az otthon, ahova az Úr Jézus beviszi az övéit. Ezért, aki gyülekezethez nem tartozik, az Jézus Krisztushoz sem tartozhat.
Jézus hova visz be bennünket? Hova vitte be az első hívőket, a pünkösd után megtért atyafiakat? A gyülekezetbe. Ezért olvassuk: nőtt a gyülekezet száma az üdvözülők seregével. Aki elfogadta az Ő váltságát, aki megtért, újjászületett, az mind a gyülekezet közösségébe ment, ahol imádkoztak, úrvacsoráztak, igét hallgattak, tanultak, egymást segítették. Ez a földi otthon.
Pál apostol, amikor megtért, rögtön a hívőkhöz megy. Csodálkoznak. Ez az ember? Erről azt halljuk, hogy... Nem érdekes, mit hallotok róla. Isten azt mondja: az a lényeg, hogy én mit mondok róla. És befogadják, és Pálnak ott lesz az otthona.
Van egy mennyei otthon, ahova, ha itt az időnk lejár, beléphetünk az Úr Jézus Krisztusért. Azért, mert Ő mondta: helyet készített ott nekünk, s lefoglalta számunkra, az Ő bárányai számára azt a helyet, ahol Ő egy örök életen keresztül legelteti, védi őket. Ahol a nap nem tűz rájuk, sem semmi hőség, ahol nem lesz könny, fájdalom, halál, gyász, betegség, kín. Ahol csak örökös öröm van. - Így mondja a Jelenések könyve.
Ezért felteszi nekünk a kérdést: ha valóban pásztorodnak tartod az Úr Jézus Krisztust, ezekre a kérdésekre válaszolj: Kivezetett-e Ő igazán téged? Rá bíztad-e magadat akkor, amikor azt mondta: jöjj ki, vagy pedig köt s lehúz még régi csüggedésed. Vajon Jézus Krisztus vezet-e téged csendes vizekhez, füves legelőkre? Vajon el tudod-e mondani, hogy az Ő ereje mindennel megajándékozott minket, ami az életre, a kegyességre való. Nem szűkölködöm semmiben, mert az Úr az én pásztorom. Tudod-e, hogy Ő bevezet téged a gyülekezet közösségébe. Tudod-e, hogy bevezet téged ebbe a meleg fészekbe. Egyszer majd bevisz az Ő szerelmes Fiának országába, a mennyei hajlékba.
El tudod-e mondani: az Úr az én pásztorom. Nemcsak sokaknak pásztora az Úr Jézus Krisztus, hanem az enyém is azért, mert meghallottam az Ő hangját, felismertem benne Isten kizárólagos szeretetét és hívását, és átadtam magam neki, mert ellenállhatatlan vonzással vonzott engem. Ezért az Ő legelőjének népe és nyájának juha vagyok én is. Ő vezet mindhalálig, Ő az én pásztorom is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése