Oldalak

2013. június 15., szombat

Miért fontos a kegyelem üzenete??

Szabó János
Miért fontos a kegyelem üzenete??

2Kor 12:9  És ezt mondá nekem: Elég neked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekeszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem.

Sokan kérdezik, hogy miért foglalkozom ennyit a kegyelem témakörével. Vannak, akik úgy vélik, hogy ez egy eltolódás, és nincs egyensúlyban a biblia többi részeivel. Én azt vallom, hogy az Ige minden része fontos!! DE lehet azokat a törvény szemszögéből nézni és megélni és lehet azokat a kegyelem szemszögéből nézni és megélni! Én azt tapasztaltam, hogy általában a gyülekezetekben nem a kegyelem oldaláról közelítik meg a dolgokat. 

Luk 11:46 Ő pedig monda: Jaj néktek is törvénytudók! mert elhordozhatatlan terhekkel terhelitek meg az embereket, de ti magatok egy ujjatokkal sem illetitek azokat a terheket.
Mt23:4 Szigorú szabályokat állítanak fel és ráerőltetik az emberekre. Ugyanakkor ők maguk meg sem próbálják követni ezeket.
Vagyis rengeteg elvárás van, rengeteg „házi törvény” él, óriási kontroll van a hívők élete felett, amivel megnyomorítják azoknak a szabadságát, miközben Pál azt mondja,
Gal 5:1 Krisztus azért szabadított fel bennünket, hogy ebben a szabadságban éljünk. Ne engedjétek hát magatokat újra rabszolgává tenni!.

Most már nem a törvény és az elvárások kényszerítenek, hanem a Szent Szellem munkálja ki bennem az akarást, hogy az Ige szerint éljek. Nem a rám helyezett elvárások, vagy az üdvösségem elvesztésétől való félelem az ami vezet. Önként döntök úgy – Isten szeretete és a felém áradó kegyelem miatt – ,hogy az akarata szerint élek!

Ezért a gyülekezetekben a vezetőknek nem a terhekkel és az elvárásokkal kellene az embereket irányítani, hanem az Istennel való szoros kapcsolatba kell vezetni őket.!! Így a keresztények a Szent Szellem személyes vezetése miatt megtanulják önállóan betölteni Istentől kapott elhívásukat.
21.Kor 1:24 Mert nem uralkodni akarunk rajtatok, vagy ellenőrzést gyakorolni a hitetek (gr meggyőződésetek) fölött, hiszen erősen álltok a hitben. Pál így látta a hívőket, mert a kegyelem szemszögéből nézte őket.!! Én ezért a látásmódért foglalkozok a kegyelemmel!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése